Mi se par extrem de amuzante reacțiile dezamăgirii generale din sezonul 8. Tone de articole explicative de ce a fost nașpa. Meme-uri gârlă. Hatereală la adresa scenariștilor. Mai mult, chiar și o petiție online cu sute de mii de semnături pentru a fi rescris și filmat sezonul 8. Pe bune, a fost o surpriză generală că se termină serialul într-o altă variantă decât cea dorită. Dap. Nu e ca și cum serialul a început acu 8 ani cu un incest urmat de azvârlirea unui copil pe geam. Nu e ca și cum eroul principal a fost decapitat. Sau că noii favoriți au fost omorâți toți fix la o nuntă fără lăutari. Sau că inocenta a fost violată brutal. Sau că iubita îi moare în brațele iubitului fix când se îndrăgostise de ea. Nope. Nici John Snow n-a învățat nimic în ăștia 8 ani, nici surprinșii nu s-au obișnuit cu răsturnările de situație din serial. Dar totuși mâine productivitatea va scădea, audiența va bate orice record și, la final, vor fi și mai mulți cei care vor semna petiția online de care vă povesteam mai sus.
Cam așa e și cu brandurile. Vedem săptămânal pe net dezamăgiri că brandul X a făcut sau nu a făcut ceva. Că reducerile promoționale sunt prea mici. Că nu e loc în parcare. Că dincolo e mai ieftin. Dar, la final, brandul rămâne în continuare și face ce știe el mai bine: să vândă. Iar dezamăgiții continuă să cumpere. Revoluția social media a transformat brandurile în încasatori. Nu știi niciodată de unde ți-o iei sau când ți-o furi public de la cineva ce se consideră îndreptățit să se plângă în public. De cele mai multe ori nu e nici din vina brandului, ci a unui colaborator al său…dar asta nu contează aproape niciodată. Știi doar că șansele să te lovească ceva din neant cresc direct proporțional cu cât de mare ți-e brandul. Spre deosebire însă de ficțiune, în viața reală dragonii nu mai dau foc întregului oraș ci doar aruncă niște flăcări pe nas și apoi mai fac un survol debarcaderului și săptămâna viitoare.