În căutarea reclamei pierdute - Alex Oancea

În căutarea reclamei pierdute

Cum n-ar trebui să arate o campanie în 2021

Articol din categoria: [AD]work

Mă întreabă acu vreo 2 săptămâni un prieten ”Băi, ai văzut noua reclamă la Jumbo? E foarte tare”. ”Nu. Cu ce e?” întreb eu care, mă știți, sunt fan advertising ca să zic așa. ”E pentru Paște. Trebuie să o vezi, e greu de explicat”. Mno, m-am uitat rapid pe youtube după <reclamă Paște Jumbo>. <Reclamă Jumbo>. <Paște Jumbo>. <Jumbo>. Nimic! M-am dus să schimb un scutec și am uitat.

A mai trecut o săptămână, iar m-a întrebat prietenul meu dacă am văzut-o. ”Nu e nici pe Duck TV, nici pe Netflix, probabil nu sunt în target” am glumit eu și am mai căutat odată…. șiiii nimic….

În ultimele 2 zile am mai văzut pe facebook 2 opinii despre reclamă… dar reclama continuă să se ascundă de mine. Cele 2 opinii sunt chiar contradictorii – adică într-o parte e extrem de mișto & creativă și în alta că e execrabilă. Vă dați seama că aș vrea să văd reclama asta care naște controverse pe un canal în care nu apare cu desăvârșire, nu?

Din ce am înțeles până acum ar fi pe Digi24 și pe Antene, dar nimic sigur. Și chiar m-am enervat căci îmi place să observ ce fac alții, să mă pun în locul lor, să mă gândesc la obiective și la direcțiile strategice… și nu pot în cazul de față.

Așa că m-am pus pe treabă că dacă nu vine reclama la Mohamed….

  • Youtube nu știe de ea deși Jumbo are canal oficial. Se vede că bagă bani în media, căci au și spoturi cu 1-2 milioane de views comparativ cu restul video-urilor de 200-300 views. Ultimul upload pe canal a fost acu vreo 4 luni dar nici urmă de spotul pe care în voiam eu.
  • Facebook a fost al doilea canal pe care am căutat. Niente! Au și aici pagină oficială dar nu mai au nici-o postare din octombrie. L-au scos din priză probabil…
  • Măcar pe site credeai că îl pun, nu? Well, n-au nici măcar site! Adică e ceva gen corporate website făcut de centru (Grecia) pentru acționari și pentru subsidiare. Dar aici nu găsești decât lista cu magazinele, informații pentru acționari (wow, i-a afectat pandemia cu câteva milioane eur în primele 6 luni 2020) și o zonă de cariere care aș zice eu că e subînțeleasă în cazul retail-ului. În rest, nu găsești absolut nici-o altă informație. Nici spotul ce-l căutam eu, nici măcar să le vezi un catalog de produse. Bă, da nimic-nimic! … și nu mai zic că site-ul te trimite la canalele de social media din Grecia…

Mno, eu sunt cumva în derută acum. Cum naiba în anno domini 2021 încă mai există businessuri cu CA de 150 de milioane de eur și profit de 35 milioane eur (cifrele Jumbo în România conf. mfinante.ro din 2019) și să nu ai și un canal cumva online? Măcar un pdf cu produse??? Mă rog, dacă tot am intrat pe siteul investitorilor și am găsit rapoartele pentru acționari am aflat că ar exista un site b2c cu shop în Grecia și Cipru și urma și România… anul trecut. Mă rog, e mai greu să schimbi limba unui site legat la probabil același ERP.

Dar, revenind. Îmi place să cred că mă pricep un pic la marketing și comunicare. Măcar un pic. Sincer, eu nu înțeleg cum pot neglija online-ul la un business de asemenea dimensiuni. Cum poți băga bani în publicitate pe TV și tu nici măcar să nu ai spotul pe Youtube? Cum poți juca la un astfel de nivel al vânzărilor și să nu ai o relație de comunicare cu clienții tăi. Cum îi aduci la magazin? Cum îi faci să revină? Sincer, încerc să înțeleg treaba asta și nu pot. În țara în care până și cafeneaua de la colț are măcar pagină de facebook. În țara în care retail-ul a avut de suferit în urma pandemiei…. să nu încerci canale alternative? Sau te bazezi pe alții să facă treabă pentru tine și să te listeze într-o platformă care nu-i a ta? Nici măcar nu e vorba de marketing, e vorba de identitatea ta în primul rând. E vorba de construcție și viziune pe termen lung, nu de a bifa ceva într-un checkpoint. 

Mă gândesc că poate n-au om de marketing. O fi născut sau o fi plecat sau whatever. Dar au campanie, nu? Au agenție, nu? Au o secretară care se mai uită pe youtube, nu? Au colegi la marketing în alte țări care ar putea ajuta, nu? Adică s-ar fi găsit cineva să facă upload pe youtube la campanie_noua_v7final.mpeg, nu? Offf, cam multe întrebări am și eu. Vedeți ce face omul când NU vede o reclamă??? Și mai zice lumea că reclama e sufletul comerțului….

Na, ca să nu plecăm supărați că n-am văzut ce voiam uitați-vă la reclama de la Crăciun, cât încă mai e un pic de zăpadă în țară…

*Sursă foto learning art from Pixabay 

Ți-a plăcut ce-ai citit? Dă un share să ajungă și la alții

11 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Si eu am cautat-o miercuri vreo 30 min si dupa am renuntat.

    O vazusem la tv si eram nedumerit cu consoarta ce zic aia… teava, inteapa sau altceva :))

    4
    0
  2. #5 Comentariu nou

    Reclama de Craciun e draguta. Dar asta de Paste jur ca nu o inteleg. Tipa sexy imbracata dansand, una da cu tamaie, alta face cruci. Parca e facuta special sa creeze valva printre crestini. Ca in afara de logo jumbo nu vad nicio legatura cu ei.

    6
    0
  3. #6 Comentariu nou

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10159222236309321&id=806284320
    E pusa reclama in comentariile la postare.
    Da, din pacate, e groaznica reclama ptr. Paste. Trist. Si sunt fana Jumbo.

    3
    0
  4. #8 Comentariu nou

    vreau sa vad si eu o reclama care sa nu fie retardata sau plictisitoare in ultimii 5 ani la teve

    1
    0
  5. #10 Comentariu nou

    Și eu am căutat-o vreo 2 ore pe internet și am trăit exact sentimentele tale. Bună sau rea această reclamă nu e de găsit în online.

    1
    0
  6. #11 Comentariu nou

    Reclama ruleaza si pe PRo TV. E super creativa si greu de digerat de catre consumatorii standard! Apare si pe youtube se numeste Totu Totu.

    2
    0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.