Influențați oștenii mei? - Alex Oancea

Influențați oștenii mei?

Articol din categoria: Marcomm

Influențăm măria ta! Influențăm să încasăm! Mă rog, asta e o exagerare pe persoană fizică cauzată de faptul că nu mi-am băut încă a doua cafea pe ziua de azi. În fine. Nu plănuiam să reiau activitatea blogosferică pe negativ dar… așa s-a potrivit.

Săptămâna de social media a început în forță cu un megascandal de bulă și aproape insesizabil in afara ei – Selly și-a serbat ziua de naștere fix de pandemie, cu manele și fără mască, înconjurat de multă lume ce nu se distanța de nimic. Practic, a fost o surpriză la fel de mare ca atunci când mergea la frizerie în ilegalitate sau când se plimba cu prietenii în toiul nopții nerespectând ordonanța de urgență. Zici că e Andreea Marin la câte surprize face, nu? Singur s-a dat de gol de fiecare dată pentru ca na, trebuie reach și engagement că asta vrea lumea – să ne simțim bine și fără botniță. Serios, singur s-a pus pe net dovedindu-și șmecheria în fața audienței sale de minori.

Dar nu e ăsta subiectul articolului de față. Altceva e mișto. O bună parte din bula scandalizată acu l-a încurajat la reach ba când se lua în în gură cu politicul și educația, ba cu RTV-ul cand a livrat un pic de fake news, ba când și-a făcut emisiune pe tv. Mai mult, să-l felicităm că s-a apucat să țină cursuri pe bani de cum să devii influencer ca el.

Ca marketer am lucrat și cu influenceri măricei, și din cei cu trafic mai mic. Și cu celebrități, și cu nișați. Și cu tineri, și cu experiementați. Mă, da am cautat mereu un lucru – responsabilitate. Ca om ce poate influența pe alții trebuie să ai și altceva în afară de trafic, de engagement, de țâțe sau de charismă. Trebuie să ai responsabilitate în ceea ce faci. Responsabilitate că gândurile și faptele tale nu pot influența negativ pe alții. Iar responsabilitatea asta nu e doar de o parte – de puștani ce joacă la 2 fețe ca Selly, de potențiali violatori precum Colo, de actori ce nu poartă mască sau de gagici ce (se) filmează când conduc. Responsabilitatea e și dincolo, la oamenii care pentru un xcel frumos le dau bani ăstora să promoveze produse, branduri sau emisiuni de tv. Banii întrețin o stare de fapt și, în cele mai multe cazuri, bugetele întrețin lipsa de responsabilitate. Iar responsabilitatea nu se învață la cursuri de influencing. Nici la conferințe despre cum să faci influencer marketing. Lipsa de responsabilitate în social media naște monștri ce vor învăța jmecherie, aroganță și ipocrizie. Să sperăm că nu va ucide (prea curând).

Da. E un articol despre marketeri, nu despre Selly. E despre voi care băgați bani în campanii de moment și nu investiți în comunități pe care să le creșteți in jurul brandurilor ce le păstoriți. Îi puneți să mănânce cârnați pe net și vă bucurați cu view-uri iresponsabile și efemere. Marketingul trebuie să fie un pic mai mult decât asta…. 

Poză pesedită de la TNR.

Ți-a plăcut ce-ai citit? Dă un share să ajungă și la alții

5 comentarii Adaugă comentariu

  1. Am venit aici doar să remarc faptul că ai zis cu „țâțe” pe blog! 🙂

    6
    1
  2. Treaba asta cu responsabilitatea este boală veche. Nu doar marketerii și influencerii duc lipsă de responsabilitate, o putem vedea mai peste tot. In politică, în legi pe jumătate gândite (deși unele nu sunt rău intenționate), în modul cum anumite firme gestionează situații mai puțin plăcute, în anunțurile de recrutare și desigur în viața de zi cu zi. Nu știu, nu e treaba mea, să rezolve altcineva problema. La modul general nu prea avem treabă cu responsabilitatea. La polul opus avem alt fenomen, asumarea de fațadă. Îmi asum eu x chestie. Ca și cum asumarea în sine, fără vreo altă acțiune rezolvă ceva.

    3
    0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.